Podle některých studií a výzkumů na nejrůznějších místech světa bylo prokázáno, že až dvě třetiny úmrtí na rakovinu a další civilizační choroby, souvisí s tím, co člověk konzumuje.

O důležitosti zdravého životního stylu, vzhledem k udržení zdraví a správných  stravovacích návyků dnes asi nikdo příliš nepochybuje, ale vzhledem k nejasnostem, jak by taková správná a optimální strava měla vypadat, v tom má většina lidí zmatek a taky to nebere příliš vážně, dokud není pozdě.

Lidé jsou již plně gramotní (vzhledem k množství informací, které se na ně chrlí odevšad) v oblastech jako jsou esenciální mastné kyseliny, bílkoviny, antioxidanty či vlákniny, čili v látkách, které jsou důležité pro zdraví, ale většinou nevědí, jak je získat. Zdravých potravin, které dostaly přívlastek superfoods, a které tyto zdravé prvky mají, je hned několik.

Jedním produktem z řady superfoods je i, v Evropě zatím méně známá, Chia. V Americe je velmi populární, Evropa si na ni velmi rychle zvyká. Chia semena byla po staletí součásti stravy i léků Mayů a Aztéků, moderní věda jej znovu objevila teprve nedávno. Semena byla v historii amerických intak důležitá. Místy se Chia používala (stejně jako třeba kakaové boby) jako platidlo.

Chia semena mají hydrofilní vlastnosti, což znamená, že mají schopnost absorbovat více než 12 krát jejich hmotnost ve vodě. Tato schopnost k akumulaci vody nabízí dlouhodobou hydrataci těla a je tak ideální pro chvíle, kdy se potýkáme s úbytkem či nedostatkem tekutin, např. při fyzické námaze. S oblibou jej tak používají sportovci, např. pro běžce na dlouhých tratích, kteří vypotí ohromné množství tekutin je úplně ideálním prostředkem proti dehydrataci.

Chia má také schopnost snižovat krevní tlak, zvyšuje metabolismus a podporuje růst svalové hmoty díky vysokému obsahu esenciálních mastných kyselin a bílkovin. Rozpustná vláknina zpomaluje rychlost, s jakou jsou komplexní sacharidy stravitelné a asimilovány do těla a pomáhá při detoxikaci tím, že absorbuje toxiny a čistí tlusté střevo. Chia semena jsou vynikajícím zdrojem antioxidantů, patří vůbec mezi největší antioxidanty a pomáhá bojovat se záněty.

Existuje mnoho způsobů, jak přidat Chia semena do svého jídelníčku. Můžete jej přidávat do polévek, salátů, pečiva, müsli, kaší, atd.

CHIA SEMENA PRODUKTY ZDE